Er du en ung og måske studerende, der overvejer at starte sin egen virksomhed op, er det eng od ide at kende lidt til marketing. Her er et forholdsvist nyt begreb Omnichannel, som ellers er virkelig godt at kende til, og derfor er der her også et par gode tips til netop dette.
Indholdsfortegnelse
Hvad er det?
Omnichannel marketing er en måde at drive sin marketing, så den enkelt kunde får en sammenhængende og meningsfuld oplevelse. Dette gælder uanset hvilke dele af din virksomhed, som kunden vælger at interagerer med dig på.
Sæt dig selv i deres sted
Når det så kommer til brug af konceptet, er det først og fremmest en god ide at se dig selv i kundernes øjne, så du også selv for en fornemmelse af, hvordan det er at søge, købe og i det hele tiden interagerer med dine produkter.
Data, data, data!
Uanset om du burger omnichannel eller ej er det indenfor marketing en god ide at indsamle data, så du kan se, hvordan din virksomhed klare sig, hvilke steder den behøver forbedringer og hvilke steder du ikke behøver bruge lige så meget energi på.
Lyt efter
Også gældende uanset hvilke virksomhed du gerne vil bygge op, er det vigtigt at du er åben og er villig til at lytte til dine kunder. Dette gælder både, hvis du får henvendelser om, hvad der kunne gøre den bedre, hvis du får kritik, men også hvis der er noget du kan se at folk generelt spørger om hjælp til. Derefter bliver du så nød til at gå i aktion, og gøre noget ved de problemer du møder. Skriver kunder personligt til dig, er det og vigtigt at svare dem og ikke lade dem vente alt for længe.
Start i dag
Til sidst kan du også spørge dig selv, hvad det er, der afholder dig fra at gå i gang med det samme. Føler du, at du mangler viden, så lav en plan for, hvordan du kan tilegne dig den manglende viden. Dette er sådan du kommer i gang, for det nytter ikke noget at blive ved med at sidde med hænderne i skødet og vente og sige til dig selv at du nok snart vil gå i gang.
Skriv et svar