Flere og flere danskere har fået øjnene op, for operationel leasing af motorcykel som et alternativ til traditionel køb af motorcykel med bankfinansiering. Med operationel leasing er drømmen om en ny Yamaha motorcykelikke så fjern, da udbetalingen på leasing generelt er lavere end ved bank finansiering. Operationel leasing har også en række fordele, som du ikke får hvis du køber motorcyklen selv, disse fordele er b.la. budgetsikkerhed, ingen uforudsete udgifter, mulighed for hyppig udskiftning af motorcykel, ingen besvær med at sælge motorcyklen ved endt leasing mv.
Indholdsfortegnelse
Ingen udgifter til reparationer eller serviceeftersyn
Hvis du vælger en operationel leasingkontrakt til at få en motorcykel til rådighed, så skal du ikke bekymre dig om reparationer på motorcyklen, og du skal hellere ikke betale dyre serviceeftersyn.
Alle disse udgifter der normalt er forbundet med, at eje en motorcykel slipper du for ved en operationel leasingkontrakt, og det vil sige at, hvis disse udgifter skulle komme i leasingperioden så er det leasingselskabet der skal betale dem. Det vil også sige, at du som leasingtager får total budgetsikkerhed i hele leasingperioden og du ved nøjagtigt, hvad det koster at havde en motorcykel til rådighed.
Læs også: Hvem skal betale for reparationer og serviceeftersyn ved flexleasing
Skift motorcykel hyppigt uden besværet med at sælge
Du kan nemt udskifte motorcyklen hyppigt med en operationel leasingkontrakt, du skal blot aflevere motorcyklen tilbage til leasingselskabet. Det betyder også du slipper for, alt besværet med at skulle sælge motorcyklen til en tredje part efter endt leasing. Operationel leasing giver dermed den frihed, at du nemt kan skifte motorcyklen ud med en anden med jævne mellemrum, hvis det er det du ønsker.
Det skal du være opmærksom på ved en operationel leasingkontrakt!
Generelt er der ikke mange ting, du skal være opmærksom på ved en operationel leasingkontrakt, men der er dog nogle få ting, som vi vil komme nærmere ind på her. Du skal b.la. være opmærksom på, at der ikke er fri kilometer i en operationel leasingkontrakt, hvilke betyder at du skal kende dit kørselsbehov nogenlunde.
Hvis du køre mere end de aftalte kilometer der står i leasingkontrakten, så bliver de typisk takseret til en høj takst, hvilke kan blive en dyr affære. En anden ting du skal være opmærksom på er, at når motorcyklen skal afleveres tilbage efter endt leasing, så skal den være i samme stand som i starten af leasingperioden, dog må der gerne være brugsspor, men ingen skader.
Skriv et svar