Når man går i skole kommer man tit ud for at skulle lave nogle opgaver, lektier og projekter, som til tider kan blive uoverskuelige. Man kan nemt komme til at føle sig fortabt, fordi der nogle gange er alt for mange ting man skal have styr på. Derfor er der her en guide til, hvordan man kan få mere orden over ens skolearbejde.
Indholdsfortegnelse
Kontorartikler
Det første tip er at investere i kontorartikler, som kan gøre det nemmere for en, at få styr over sit arbejde på. Med kontorartikler kan man nemlig opdele ens arbejde, så man nemmere kan danne sit et overblik. Det gælder fx overstegningstusser, som er et godt middel til at opdele ens arbejde ind til forskellige kategorier. Det kan være at man læser en tekst, og skal have fokus på flere forskellige ting, og derfor kan det være smart at inddele hver kategori i en farve, så man ved hvad der hører til hvad, og så man derved kan få et overblik over det man har lavet. Derfor er overstregningstusser bl.a. meget essentielt i ens arbejde. Om det så er skole eller til privat brug, kan det være en rigtig god ide at bruge det. Derfor kan man klikke her og tjekke det ud.
Post-it notes
Et andet essentielt middel, for at få mere orden, er at bruge post-it notes til at holde styr på hvad man skal lave. Post-it notes kan bruges til mange forskellige ting. Det kan bruges som en to-do liste, til at opdele et stykke tekst eller til små noter her og der. Ved at have post-its omkring sig, kan det derfor blive meget nemmere at organisere det man nu er i gang med. Og et ekstra plus er at man kan hænge dem op, lige der hvor man vil have det! På væggen, i sine bøger, på sin computer eller i ens noter.
To-do lister
I forlængelse med det tidligere trin, kan det være en rigtig god ide at lave to-do lister med de ting man skal nå, så man kan få sig et bedre overblik over ens tid. Altså er det en god ide at bruge to-do lister, hvis man nu føler sig presset og har brug for at organisere ens tid, eller hvis man føler at der er for mange ting man skal have lavet, på alt for kort tid. Derved kan man som sagt organisere ens tid, så man kan få sig et større overblik, og også sørge for at give sig selv nogle pauser, så man ikke kommer til at blive stresset og måske ende med at miste overblik igen.
Skriv et svar