Når gymnasietiden endelig er færdig, er det tid til et nyt kapitel i sit liv. Men hvad skal det nu være? Mange studerende føler at det kan være svært at beslutte sig, da der er mange valgmuligheder åbne for en. Følg med her, for at se nogen forslag.
Til den humanistiske type
For den boglige type, der har nydt at lave analyser og læse en tekst, er det en god ide at bygge videre på det grundlag. Her kan det være optimalt at starte på universitet, for så at læse videre på et emne, der interesserer en og som kan gøre en klogere. Ved at starte på universitet, er der rigtig mange ting man kan blive. Den humanistiske type kan ofte interessere sig for historie, oldtidskundskab, dansk og psykologi, hvor det er oplagt at tage en uddannelse alt efter, hvad der fanger ens interesse, såsom at fx blive psykolog eller lærer. [Læs mere…]


